Bolia.com

"Oavsett land och kultur har vi fått bekräftat vårt ursprungliga intryck av Tamigo som ett planeringsverktyg alla våra anställda enkelt kan använda."

Det är inte ovanligt att danska detaljhandelskedjor med expansionsdrömmar implementerar olika digitala schemasystem, som har utvecklats just i värdlandet.

Den praktiken är dock långt ifrån den optimala, bland annat för att personalens rörlighet internt i organisationen försvåras när de behöver lära sig att hantera flera olika schemasystem.

"Då vi (Bolia.com, red.) skulle välja schemaläggningssystem undersökte vi marknaden grundligt. Valet blev till slut Tamigo, då systemet redan omfattade flera länder och var enkelt att använda", säger Anette Sørensen, internationell HR-chef på Bolia.com.

Överblick över lönekostnader och deltidsanställda

Den framgångsrika möbelkedjan är i dag representerad i Danmark, Norge, Sverige och Tyskland med totalt 32 butiker. Anette Sørensen berättar att personalen i alla länder har välkomnat Tamigo med öppna armar.

"Oavsett land och kultur har vi fått bekräftat vårt ursprungliga intryck av Tamigo som ett planeringsverktyg alla våra anställda enkelt kan använda."

"För huvudkontoret erbjuder Tamigo dessutom en ovärderlig överblick över butikernas lönekostnader samt en korrekt lönehantering för alla butiker som kännetecknas av ett högt antal deltidsanställda", berättar hon.


Vi har många deltidsanställda eftersom vi behöver personal som bara arbetar kvällar och helger. Därför kan det också förekomma många ändringar i schemat, men det hanterar vi enkelt med Tamigo med ett minimum av administrativa resurser.

Med mer än 50 talangfulla designers i ryggen är Bolia.com ett av Europas mest produktiva designföretag. Bolia.com har planer på att öppna nya konceptbutiker i alla större tyska städer under det kommande året och flera nya butiker i Norge.