Här möter du några av de kunder som använder tamigo dagligen.

Läs nedan om varför de har valt att använda tamigo.

Läs vad våra kunder säger om tamigo

tamigo har gett både ledningen och medarbetarna en överblick över schema och löner, vilket är något som vi inte skulle kunna få på något annat sätt.

Det exklusiva lakritsmärket – Lakrids by Johan Bülow – bytte till tamigos workforce management-lösning redan 2012. Deras handskrivna schemaläggningen ersattes snabbt med uppdaterade och automatiserade schemasystem och Lakrids valde att tidrapportera via tamigos stämpelklocka, Touch.

När du bara har unga anställda är det ett stort plus att kommunikationen om schema och arbetspassbyten sker via SMS i tamigos användarvänliga app.

tamigo har inte bara minimerat tidskrävande och manuella uppgifter på Lakrids men har även förbättrat personalkommunikationen avsevärt, säger Anita Møllebro, Retail Design Manager.

Innan tamigo skickade vi e-post till personalen men de reagerade nästan aldrig på dem.

Alla chefer inom detaljhandel vet hur svårt det kan vara att ha fullständig överblick över företaget via ett Excel-kalkylblad när det kommer till omsättning, produktivitet och arbetskostnader o.s.v. Därför var det ett enkelt beslut för Triumph Benelux att implementera tamigo för att hjälpa dem med att optimera deras företag genom att samla all information på ETT ställe.

Våra Triumph-kollegor i Danmark arbetade redan med tamigo och var väldigt nöjda med det. Det var därför ett naturligt steg för Triumph Benelux att implementera tamigo, säger Lia Vos, HR-verksamhetsspecialist på Triumph Benelux.

Med ett fåtal klick ger tamigo Triumph Benelux en inblick i flertalet KPI:er som t.ex. budget, produktivitet, löneprocent, avkastning och arbetskostnader. Detta gör det enkelt att sätta upp riktmärken för Triumph-butikernas resultat, tack vare den konsekventa och aktuella informationen som visas i tamigo.

Som löneansvarig sparar jag en massa tid med tamigo. Jag kan enkelt exportera alla nödvändiga komponenter för månadslönerna från tamigo till vårt lönesystem.

Det är inte ovanligt att kedjor inom detaljhandeln implementerar olika workforce management-lösningar på olika orter – från olika leverantörer.

Bolia (som finns i flera europeiska länder) gjorde omfattande marknadsundersökningar innan de valde workforce management-lösning: "Vi valde tamigo eftersom systemet redan fanns på plats i flera länder och var enkelt att använda”, säger Anette Sørensen, internationell HR-chef.

tamigo ger mig en ovärderlig översikt över arbetskostnader och en korrekt löneprocess för alla butiker.

Med många deltidsanställda så måste schemat ändras ofta, men enligt Anette Sørensen för tamigo dessa ändringar väldigt smidigt att hantera med minimala administrativa resurser.

Oavsett land och kultur har vårt första intryck – att tamigo är ett användarvänligt schemaläggningsverktyg för alla våra medarbetare – kunnat bekräftats.

Sedan 2006 har tamigo hjälpt Sticks‘n’Sushi att förbättra deras dagliga verksamhet.

tamigos schemaläggningssystem är otroligt enkelt att använda för den enskilde schemaläggaren. Dessutom blir det bara lättare och lättare att använda eftersom schemaläggningssystemet ständigt uppdateras med användarvänliga funktioner", säger Tommy Hvid, verksamhetschef.

Tommy Hvid tycker även att appen är "genial". Appen ger både schemaläggare och medarbetare ständig tillgång till viktiga funktioner och information var de än befinner sig. Schemalägger kan erbjuda tillgängliga arbetspass till medarbetarna via appen samtidigt som medarbetarna kan byta arbetspass och registrera frånvaro direkt i mobilen.

"Ett annat stort plus är att vår personal har tillgång till tamigos framsida i webblösningen och appen. Där de kan se bilder och beskrivningar av våra interna kampanjer och specialerbjudanden”, säger Tommy Hvid. Som verksamhetschef är Tommy Hvid säker på att tamigos ekonomiska översikt har en direkt inverkan på Sticks’n’Sushis avkastning. När deras budget laddas in i tamigo kan både ledningen och den enskilda schemaläggaren tydligt se om den schemalagda tiden gynnar den ekonomiska strukturen.

Det är otroligt viktigt att vi kan se hur mycket våra arbetspass kostar medan vi lägger schemat. Utöver detta ger tamigo en exakt sammanställning av arbetskostnaderna ställt mot intäkterna från alla våra restauranger. En sådan flexibilitet och genomskinlighet är ´spot on´ för alla restaurangkedjor.

tamigo ger en överblick vilket innebär att du alltid är uppdaterad. Det är det som gör tamigo till ett ovärderligt verktyg.

Sedan 2014 har tamigo optimerat personalhanteringen på Danhostel i Helsingör i Danmark. Innan de började använda tamigo registrerade Danhostels anställda sina timmar på papper.

Nicolai Stubtoft, biträdande chef, minns: ”Det var en enda röra. De anställda registrerade sina arbetade timmar på papper som jag sedan var tvungen att gå igenom ett efter ett... om de hade kommit ihåg att lämna in dem det vill säga.”

Liksom på alla hotell och vandrarhem är verksamheten på Danhostel säsongsbetingad. Under sommarmånaderna ökar antalet unga i personalen avsevärt. Även om högsäsongen innebär många nya ansikten tar det inte lång tid för Nicolai Stubtoft att utbilda nya anställda i att använda tamigo. Efter en kort introduktion kan de anställda enkelt börja byta arbetspass med varandra utan att ledningen behöver vara involverad.

I slutändan behöver jag bara godkänna det som personalen redan har kommit överens om och det är verkligen smidigt.

Butiksinnehavare har inte tid att läsa långdragna bruksanvisningar. En av de viktigaste fördelarna med tamigo är att nya butiksinnehavare bara behöver ett par timmars utbildning.

Det lättillgängliga, online-baserade schemaläggningssystemet och översikten av löneprocenter var bara några av de anledningarna bakom att matbutikskedjan REMA 1000 valde tamigo istället för en annan workforce managment-lösning 2008.

”Andra lågpriskedjor har andra ekonomi- och schemaläggningssystem som kräver omfattande utbildning och kontinuerlig uppdatering innan systemet ger ett värde för butiksinnehavarna... Vi har valt en annan strategi och det har varit väldigt lyckat”, säger Svend Halse Petersen, HR-chef.

tamigo har inte bara haft en positiv effekt på de enskilda REMA 1000-butiksinnehavarna. På huvudkontoret i Horsens, Danmark, hjälper tamigo till att minska tidskrävande administrativt arbete och ger huvudkontoret god översikt över den framgångsrika matbutikskedjan.
Kontakta tamigo idag

Låt oss börja göra ditt arbete enklare. Skriv till oss.

 

Företagsnamn*
Namn*
Telefonnummer*
E-post*
Meddelande